مقالات فارکس

چرا اکثر تریدرهای فارکس پول خود را از دست می دهند؟

مقالات فارکس

مطالعه در 8 دقیقه

شاید ترسناک باشد، اما واقعیت این است که تعداد قابل توجهی از تریدرهای فارکس شکست می‌خورند و پول خود را از دست می‌دهند. آمارهای مختلفی از این موضوع وجود دارد تا آنجا که طبق برآوردها ۷۰٪، ۸۰٪ و حتی بیش از ۹۰٪ از تریدرهای فارکس پول خود را از دست می‌دهند و در نهایت این کار را ترک می‌کنند.

معامله گران با تجربه‌تر فارکس عملکرد بهتری دارند، اما معامله گران جدید راه سختی برای به دست آوردن جایگاه در این بازار دارند.

در ادامه برخی از رایج‌ترین دلایل شکست تریدرهای فارکس را با هم مرور خواهیم کرد و خواهیم دید که چرا تریدرهای فارکس پول خود را از دست می‌دهند! این مقاله به شما کمک می‌کند تا به یک تریدر موفق تبدیل شوید!

دشمنی تریدرهای فارکس با بازار!

مارکت چیزی نیست که بتوانید آن را شکست دهید، بلکه بستری است برای همراه شدن با آن! وقتی یک روند شکل می‌گیرد باید آن را شناسایی کنید و به آن ملحق شوید. یک اصطلاح در فارکس است که می‌گوید “با روند دوست باشید”!

اگر بخواهید با سرمایه بسیار کم، منافع زیادی از بازار به دست‌آورید، می‌تواند از نظر احساسی و روانی شما را متزلزل کند!

داشتن طرز فکر “شکست دادن بازار” اغلب باعث می‌شود معامله گران به ترید بیش از حد روی بیاورند یا خلاف روند معامله کنند، که قطعا به فاجعه ختم می‌شود.

تریدرهای فارکس

ورود به بازار با سرمایه کم!

اکثر تریدرهای فارکس به دنبال راهی برای ر‌هایی از بدهی و وام‌های خود یا کسب درآمد آسان هستند. بسیاری بر این باورند که بهتر است با حداقل مبلغ، بیشترین سود را بدست آورم، اما این یک تصور اشتباه است!

واقعیت این است که برای بدست آوردن پول باید مقداری پول داشته باشید! شما باید انتظارات معاملاتی خود را بر اساس مقدار سرمایه خود تنظیم کنید و منطقی به آن نگاه کنید.

اگر با مقدار سرمایه کم بخواهید معاملات با حجم بالا یا تعداد زیاد انجام دهید، با هر نوسانی که در بازار اتفاق می‌افتد دچار استرس و سردرگمی می‌شوید و در نهایت تصمیم‌های غلط اتخاذ می‌کنید.

شما می‌توانید این مشکل را با انجام معامله متناسب با سرمایه خود حل کنید. با این حال اینکار برای کسی که سرمایه کمی دارد سخت است! معامله‌گرانی که سرمایه کمی دارند نمی‌توانند به سود بدست آمده از معاملات خود راضی باشند و در نتیجه بیشتر از حد معامله انجام می‌دهند.

۱۰۰۰ دلار مبلغ معقولی برای شروع کار در فارکس است. در صورت انجام معاملات کوچک می‌توانید در بازار دوام بیاورید، در غیر این صورت دیر یا زود شکست خواهید خورد.

عدم رعایت مدیریت ریسک!

مدیریت ریسک برای بقای یک معامله‌گر فارکس در بازار کلیدی است. شما می‌توانید یک معامله‌گر بسیار ماهر باشید اما در صورت عدم رعایت مدیریت ریسک، سرمایه خود را نابود خواهید کرد. همیشه یک نکته را به خاطر داشته باشید، “هدف اصلی شما کسب سود در بازار نیست، بلکه محافظت از آنچه دارید است”. با کاهش سرمایه شما، توانایی شما برای کسب سود به مرور از بین می‌رود.

برای مقابله با این تهدید و اجرای مدیریت ریسک خوب، حتما از حد ضرر استفاده کنید و پس از کسب سود معقول، حد ضرر را به نقطه ورود انتقال دهید و به اصطلاح ریسک فری کنید. با توجه به سرمایه حساب خود، از اندازه‌های لات معقول استفاده کنید.

مهمتر از همه، اگر به این نتیجه رسیدید که ماندن در معامله‌ای دیگر معنی ندارد و منطقی نیست، از آن خارج شوید.

طمع کردن تریدرهای فارکس!

تریدرهای فارکس

برخی از تریدرهای فارکس احساس می‌کنند که باید تا آخرین پیپ را از یک حرکت در بازار سود کنند! شما هر روز فرصت این را دارید تا در بازار فارکس سود به دست آورید پس لزومی ندارد طمع کنید! تلاش برای گرفتن حداکثر سود از یک معامله، می‌تواند باعث شود که بیشتر در معامله باقی بمانید.

از آنجا که هر لحظه ممکن است روند فعلی بازار تغییر کند، ماندن طولانی مدت در معامله می‌تواند باعث شود معامله‌ای را که می‌توانستید با سود ببندید، مجبور شوید با ضرر ببندید!

راه حل این مشکل واضح است، “حریص” نباشید. خوب است که برای یک سود معقول برنامه‌ریزی کنید، اما موقعیت‌های معاملاتی زیادی در بازار وجود دارد و ارز‌ها هر روز به حرکت خود ادامه می‌دهند، بنابراین نیازی نیست تا آخرین لحظه در معامله باقی بمانید.

ورود به معامله بدون هدف!

گاهی اوقات ممکن است با خود بگویید ای کاش وارد این معامله نشده بودم! این اتفاق معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌ای که باز می‌کنید ممکن است فورا سودآور نباشد و نیاز به صبر بلند مدت داشته باشد.

برخی مواقع ممکن است با این که روند را درست تشخیص داده‌اید، اما چون از قبل هدف خود را مشخص نکردید، فکر کنید که وارد معامله اشتباهی شده‌اید! سپس معامله خود را می‌بندید و معامله معکوسی را باز می‌کنید و اینجاست که فاجعه رخ می‌دهد!

در کمال تعجب مشاهده می‌کنید که بازار به مسیر اولیه‌ای که انتخاب کرده‌اید برمی‌گردد! واقعیت این است که باید یک جهت را انتخاب کنید و به تحلیل خود آن پایبند باشید. همه این شک داشتن‌ها و جابه‌جای پوزیشن‌ها، باعث می‌شود تا سرمایه شما به مرور زمان کم کم کاهش پیدا کند.

باز کردن پوزیشن اضافی بر خلاف جهت روند!

اگر از تریدرهای فارکس بپرسید، تقریبا همه این اشتباه را انجام دادند که در نهایت موجب از بین رفتن سرمایه آنها شده است. بسیاری از معامله گران تازه کار فارکس فکر می‌کنند روند باید از جایی که آنها تشخیص داده‌اند تغییر کند، لذا وقتی تریدشان وارد ضرر می‌شود، سعی می‌کنند تا با باز کردن پوزیشن اضافی در جهت معامله قبلی، به سود بیشتری برسند.

آنها با تصور اینکه معامله هر لحظه ممکن است جهت خود را عوض کند و وارد سود شود، مدام به حجم پوزیشن خود اضافه می‌کنند.

اگر به این ترتیب معامله کنید، در نهایت با یک معامله منفی وحشتناک مواجه خواهید شد.

بهتر است با روند معامله کنید. تلاش نکنید تا دقیقا از ابتدای روند وارد آن شوید! اگر فکر می‌کنید روند در حال تغییر است و می‌خواهید معامله‌ای را در جهت جدید انجام دهید، منتظر تأیید تغییر روند باشید و عجله نکنید.

اگر می‌خواهید دقیقا در قله‌ها و دره‌ها وارد معامله شوید، آنها را در جهت روند بازار انتخاب کنید نه بر خلاف آن! ب به عنوان مثال اگر می‌خواهید در کف بازار وارد معامله شوید، آن را در یک روند صعودی جستجو کنید نه در یک روند نزولی.

قبول نکردن اشتباهات!

برخی از تریدرهای فارکس فقط به دنبال سود کردن هستند! این طبیعت انسان است که به دنبال موفقیت باشد، اما در بازار فارکس اینکه صددرصد همه معاملاتتان به سود ختم شود غیر ممکن است.

اگر می‌خواهید معامله‌گر موفقی باشید، باید بپذیرید که گاهی ممکن است اشتباه کنید. به جای پا فشاری بر درست بودن استراتژی خود یا اینکه بروکرتان باعث ضررتان شده، اشتباه خود را قبول کنید و سعی کنید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

انجام دادن این کار سختی است، اما گاهی اوقات فقط باید اعتراف کنید که اشتباه کرده‌اید. در هر صورت، بهترین کار این است که اشتباه را بپذیرید، معامله را برای چند ساعت کنار بگذارید و به سمت فرصت بعدی بروید.

خرید سیستم‌های معاملاتی و پکیج!

کافی است چرخی در شبکه‌های اجتماعی بزنید تا ببینید که همه مردم استاد معاملات فارکس شده‌اند! هر کسی را مشاهده می‌کنید مدعی است که سیستم و استراتژی جادویی کسب سود در فارکس را پیدا کرده و آماده است تا در ازای دریافت مبلغی، آن را به شما هم یاد بدهد! حال اینکه چرا خود آن شخص به جای هدر دادن وقتش در شبکه‌های اجتماعی، مشغول کسب درآمد از سیستم جادویی خود نیست، بماند!

تریدرهای فارکس

تعداد زیادی سیستم‌های به اصطلاح معاملاتی فارکس برای فروش در اینترنت وجود دارد. برخی از معامله‌گران به دنبال سیستم معاملاتی هستند که ۱۰۰ درصد دقیق باشد. آن‌ها انقدر به خرید سیستم‌های معاملاتی و امتحان کردن آن‌ها ادامه می‌دهند تا در نهایت تسلیم شوند و با خود بگویند که راهی برای موفق شدن در فارکس وجود ندارد!

به عنوان یک معامله‌گر جدید، باید بپذیرید که چیزی به نام “پول آسان” در فارکس وجود ندارد! کسب سود مداوم در فارکس مانند هر چیز دیگری نیازمند کار و تلاش مداوم است.

تریدرهای فارکس با ساختن روش، استراتژی و سیستم معاملاتی شخصی خود به موفقیت دست پیدا کنید. وقت خود را صرف خرید سیستم‌های بی‌ارزش در اینترنت از دلالان و پکیج‌فروشان سودجو نکنید.

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

امتیاز شما:

از 5

( )

امتیازی ثبت نشده

نظر خود را بنویسید