اصول معامله‌گری

با ۴ روش ساده برای موفقیت در بازار فارکس آماده شوید!

اصول معامله‌گری

مطالعه در 4 دقیقه

گفته می شود که فقط یک تا پنج درصد افراد هستند که به صورت مداوم در بازار معاملات فارکس سود می کنند. احتمالا اگر شما هم می خواهید در شمار این نخبگان قرار بگیرید، نیاز دارید که همه ترفندهای این کار را یاد بگیرید. البته اولین قدم برای موفقیت در بازار معاملات فارکس این است که تا جایی که می توانید از اشتباهات اساسی اجتناب کنید.

اما اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که حتی قبل از اینکه معامله ای انجام دهید، همه شانس خود را می سوزانید و از بین می برید، ما لیستی را برایتان تهیه کرده ایم که بتوانید تا حدی مانع این اتفاق شوید:

مطمئن شوید که به اندازه کافی می خوابید

هرگز خوابتان را کم نکنید. یادتان باشد که وقتی خسته باشید، تمرکز کردن سخت تر می شود. در چنین شرایطی احساسات کنترل شما را در دست می گیرند و حتی وقتی که با شکست کوچکی روبرو شوید، به شدت احساس ناامیدی خواهید کرد.

موفقیت در بازار معاملات فارکس به تمرکز نیاز دارد و تمرکز، انرژی لازم دارد. بنابراین هر بار که خسته می شوید، دیگر انرژی و در نتیجه تمرکز کافی را برای معامله گری ندارید. در این حالت مدام مرتکب خطاهایی می شوید که به راحتی می توانستید جلوی آنها را بگیرید و به این ترتیب همه پول خود را از دست می دهید.

به اندازه کافی بخوابید تا هوشیار باقی مانده و آماده معامله باشید.

بر سر پولی که نمی توانید آن را از دست بدهید، معامله نکنید

بسیاری از معامله گران تازه کار با دستمزد خود معامله می کنند و بعد هم تعجب می کنند که چرا هربار که وارد معامله ای می شوند یا معامله ای را تماشا می کنند، وحشت به جانشان می افتد.

3

در واقع اگر می خواهید راحت و با خیال آسوده و البته کاملا منطقی معامله کنید، بهترین کار این است که فقط با پولی معامله کنید که آمادگی از دست دادن آن را دارید.

تنها در صورتی می توانید بر روی ایجاد سیستم مخصوص خود که سود ثابتی هم داشته باشد متمرکز شوید که به خاطر از دست دادن مبلغی دچار وحشت و ترس نشوید.

برنامه معاملاتی تهیه کنید و به آن پایبند باشید

با عوض کردن صندلی، شلوارتان را هم عوض نکنید. برای موفقیت در بازار معاملات فارکس، مدام روش خود را عوض نکنید. بهتر است همه معامله های خود را با جزییات تنظیم و ترسیم کنید. باید بدانید که کجا وارد معامله شوید، کجا از معامله بیرون بیایید و چه زمانی باید این سطوح را تنظیم کنید.

وقتی معامله ای را انجام می دهید، باید حتما به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و حواستان باشد که کجا و کی باید آنچه را در مرحله برنامه ریزی آماده کرده اید، انجام دهید. معمولا معامله گران آماتور دچار این اشتباه می شوند که این مرحله را برعکس پیش می روند. به این معنا که اصلا نمی دانند کجا باید وارد معامله شوند و کجا باید خارجشوند. اگر برنامه ای نداشته باشید، احتمالا دنبال کردن روند امور دشوار است چون همه چیز نامشخص است. از آنجا که معامله گرهای آماتور نمی دانند چه باید بکنند، معمولا دچار ترس و وحشت می شوند.

درست کردن یک طرح و دنبال کردن آن باعث می شود که دچار خطاهای معاملاتی نشوید.

سفارشات خود را دوباره بررسی کنید

حواستان باشد که با وارد کردن اطلاعات غلط، ناگهان همه تحقیقاتی که انجام داده اید و صبر و حوصله ای که به پای این کار گذاشته اید را به هدر ندهید. قبل از هرکاری مطمئن شوید که به اینترنتی وصل هستید که سرعت بالایی دارد و قطع نمی شود. بعد از آن با پلتفرم بروکر خود به اندازه کافی آشنا شوید. بررسی کنید و ببینید که آیا در حال معامله کردن دارایی مناسبی هستید، آیا اعشارها در جایی که باید، قرار دارند و اگر سفارش بازی دارید، قبل از انجام معامله حتما آنها را لغو کنید.

یادتان باشد که به دست آوردن سود ثابت از معاملات کار بسیار سختی است. بهتر است این کار را سخت تر نکنید.

با پولی معامله کنید که هرگز نگران باختن آن نباشید، سفارشات خود را دوباره بررسی کنید، به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و مطمئن شوید که حتما به اندازه کافی می خوابید. با رعایت این کارها بهترین فرصت ها را برای خود فراهم می کنید تا به موفقیت در بازار معاملات فارکس دست پیدا کنید و سود همیشگی به دست آورید.

دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

امتیاز شما:

از 5

( )

امتیازی ثبت نشده

نظر خود را بنویسید

مرتب سازی
سلطانی ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

عالی