بازی تلگرامی دبلیو کوین (W-Coin) اعلام کرد که قصد دارد توکن خود را در ماه دسامبر در شبکه تون (TON) عرضه کند. این خبر در حالی منتشر میشود که موج بازیهای «tap-to-earn» در تلگرام به اوج خود رسیده و بازیهای مشهوری مانند همستر کامبت و ایکس امپایر نیز اخیراً توکنهای خود را عرضه کردهاند.
بر اساس اطلاعیه تیم توسعهدهنده دبلیو کوین در کانال تلگرامی این پروژه، ۷۰ درصد از کل عرضه این توکن به بازیکنان یا به اصطلاح «mates» اختصاص خواهد یافت. ۳۰ درصد باقیمانده نیز برای حمایت از رشد پروژه، لیست شدن در صرافیهای متمرکز، بازاریابی و طرحهای آینده در نظر گرفته شده است. نکته قابل توجه این است که هیچ سهمی از توکنها به تیم توسعهدهنده اختصاص نیافته است.
این بازی اخیراً یک اسنپشات یا ثبت لحظهای دادههای آنچین انجام داده که مبنای تخصیص توکن به بازیکنان خواهد بود. با این حال، بازیکنان همچنان میتوانند به بازی ادامه دهند زیرا پیشرفت درون بازی همچنان در توزیع توکنها محاسبه خواهد شد و احتمالاً اسنپشات دیگری نیز در آینده گرفته خواهد شد.
طبق اعلام توسعهدهندگان، «فاز ماینینگ» بازی که طی آن پیشرفت درون بازی برای توزیع توکن ثبت میشود، حدود یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. پس از پایان این دوره، دادهها محاسبه شده و عرضه توکن در ماه دسامبر انجام خواهد شد.
ماه گذشته، این پروژه پس از نظرسنجی از ۸.۸ میلیون بازیکن، شبکه TON را برای عرضه توکن خود انتخاب کرد. در این نظرسنجی، TON با ۶۸ درصد آرا در رتبه اول، سولانا (Solana) با ۲۴ درصد در رتبه دوم و اتریوم (ETH) با ۸ درصد در رتبه سوم قرار گرفتند.
آمارهای درون بازی نشان میدهد که از مجموع نزدیک به ۳۷ میلیون بازیکن، ۷.۷ میلیون نفر کیف پول خود را به بازی متصل کردهاند.
تجربه بازیهای مشابه مانند همستر کامبت نشان میدهد که موفقیت در این حوزه چالشبرانگیز است. همستر کامبت علیرغم جذب ۳۰۰ میلیون بازیکن، پس از توزیع توکن با کاهش قیمت ۷۴ درصدی مواجه شد. نات کوین نیز با وجود رسیدن به مارکت کپ نزدیک به ۳ میلیارد دلار، اکنون با افت قیمت ۷۸ درصدی روبرو شده است.
در حال حاضر، جزئیات دقیقی از میزان توکنهای قابل دریافت توسط بازیکنان دبلیو کوین منتشر نشده و امکان معاملات پیش از عرضه نیز فراهم نیست. این در حالی است که بسیاری از بازیهای تلگرامی دیگر، پیش از توزیع توکن، امکان معاملات پیش از عرضه را فراهم کرده بودند.